سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر منفی مراعات نکردن خواب اصولی در سلامتی

بابک صاحب اختیاری

 

طبق نظریه طب سنتی یکی از اصول ششگانه سلامتی خواب و بیداری است . خواب و بیداری موجب تمدد ارواح و قوا می شود ، یعنی حرارت غریزی در قلب رطوبت غریزی را می سوزاند، روح حیوانی تولید می شود، روح حیوانی ارواح دیگر را که موجب سلامتی است می سازد و نهایتاً باعث افعال و حرکات ما می شود افعال طبیعی و افعال نفسانی. مثل تنفس ، فکرکردن و غیره

وقتی خواب و بیداری منظم نباشد قوای و روح حیوانی تحلیل می رود و دچار تجمع ادخنه و بخارات می شود و لطافت پیدا کرده منبسط می گردد،در نتیجه افعال صادره شل و ول و ناتوان می شود  .

وقتی افعال طبیعی ناتوان شد و ابخره زیاد شد، بخشی از ابخره سرد می شود و رطوبت خون را زیاد می کند، این رطوبت زیاد سبب می شود میل بخواب زیاد بوجود بیاید و تشدید شود، این خواب باعث می شود روح حیوانی به عضو خواستگاه خودش برگشته و انقباض پیدا کند و فضولات دفع شود و مثل یک فنری که تحت فشارش بگذاریم قوه در آن جمع می شود و وقتی باز شد با نیروی نهفته در خود آماده کار میشود .

در کشورمان طبق محاسبات نجومی و ریاضی ساعت 9 شب تا  3 صبح نهایت تاریکی و نهایت نمود ارواح قوا است پس بهترین زمان خواب در ایران 9 شب تا3 صبح است. فاصله زمانی غذا تا خواب بطور متعارف 2 تا 4 ساعت باید  باشد. پس باید حوالی ساعت 6 شب شام را میل نمایید تا برای خواب ساعت 9 آماده باشید و زمان بیداری حدود سه یا چهار صبح باشد نهایتا یکساعت بعد ش صبحانه میل شود و آماده کار روزانه شویم . بله این قسمتی از سته ضروریه است ، یعنی همان حزیی که رعایت نکردنش سبب از بین رفتن سلامتیمان خواهد شد............. حال خود بیندیشیم.

 

  بابک صاحب اختیاری

09399522500